Астрономи відкрили найдальший і наймолодший галактичний "мегаполіс"

Астрономи встановили два рекорди одночасно: вони знайшли найвіддаленіше від Землі скупчення галактик, побачивши його в найбільш ранній з будь-коли помічених стадії розвитку, передає Бі-Бі-Сі.

Скупчення отримало назва COSMOS-AzTEC3. Воно розростається, подібно до мегаполісу, який втягує в себе довколишні села.

Група галактик віддалена на 12,6 млрд світлових років від Землі. Вона почала формуватися, коли Всесвіту було лише близько мільярда років. Зараз із Землі вона є видимою у віці, що становить лише десятки чи сотні мільйонів років, що за мірками Всесвіту, - зовсім небагато.

Скупчення галактик формуються протягом мільярдів років, збираючи разом безліч галактик і величезні обсяги газів з більших космічних структур.

Але процес саме початку формування скупчення галактик все-таки не було зафіксовано, а тому він залишається предметом наукових суперечок.

Відкриття представив астроном Пітер Чапак з Каліфорнійського інституту технології на щорічних зборах Американського астрономічного суспільства в Сієтлі. Стаття на цю тему опублікована журналом Nature.

Знахідка здивувала науковців з багатьох причин, але перш за все тому, що загальна маса зірок, що входять в скупчення галактик, перевищила 400 млрд сонячних мас. При цьому скупчення надзвичайне активне - воно містить квазар, чорну дірку, маса якої в 30 млн разів перевищує масу Сонця, і великі обсяги холодного газу. Щороку там формується близько чотирьох тисяч нових зірок.

У першій фазі існування Всесвіту такі масивні і разом з тим активні скупчення галактик були вельми рідкісні. Астроном Роджер Віндхорст з Університету Аризони схвалює порівняння скупчення галактик з містом, що розростається.

"Якщо ви спробуєте знайти на Середземноморському узбережжі на початку ери міста розміром з нинішній Лос-Анджелес, то не знайдете жодного. Якщо шукатимете їх в Європі 1900 року, то натрапите на щось подібне. Сьогодні ж їх знайдеться повно. Так ось, той факт, що розростання скупчення галактик може йти так швидко саме в тій частині Всесвіту і на такій ранній стадії її розвитку - справді чудовий", - сказав експерт.

Доктор Чапак і його співробітники ще не завершили обстеження ділянки галактики, де вони знайшли COSMOS-AzTEC3, але розроблені ними теоретичні моделі дозволяють їм сподіватися на виявлення й інших аналогічних скупчень галактик. Тому рекорд, поставлений COSMOS-AzTEC3, можливо, протримається не так вже довго.

Зазначимо, науковці вважають, що вперше знайшли ознаки існування в космосі безліч паралельних всесвітів. У світлі цієї теорії наш власний Всесвіт є лише одним з "пухирців", що плавають у величезному просторі, які цілком можуть зустрічатися між собою.

14.01.2011 961 0

Карлос Кастанеда свого часу зауважив важливість того соціального імпульсу, що йде від дрібних (а хтось скаже – “побутових”) тиранів.

Вчора поховали загиблих дітей. Похорон відбувся в селі Мала-Тур'я. Відео похорону дітей виклали у мережу на Ютуб-каналі АвтоМайдан.